Talous- ja henkilöstöpalveluiden järjestelyistä päätettiin kaupunginhallituksessa

Kaupunginhallitus

Kaupunginhallitus päätti kokouksessaan 10.10.2022 talouspalveluiden ja henkilöstöpalveluiden uudelleen järjestelyistä. Kaupunginhallitus päätti irtisanoa Sarastia Oy:n taloushallinnon ja palkanmaksupalveluiden palvelusopimukset (järjestelmät mukaan lukien) ja hyväksyi Provincia Oy:n tarjouksen koskien talous- ja henkilöstöpalveluiden tuottamista sekä uusien järjestelmien käyttöönottoa.

Päätös perustuu tehtyyn arviointiin, jonka pohjalta kaupungissa on todettu, että palveluntuottaja Sarastialta ostetun palvelun laatu ei ole täysin vastannut niitä odotuksia, joita HR-järjestelmänvaihdoksessa ja talous- ja palkanlaskennan ulkoistuksessa on asetettu.

Kaupunki siirtymässä maakunnallisen yhtiön asiakkaaksi ja järjestelmät vaihdetaan uusiin 1.1.2024

Eri palveluntuottajavaihtoehtojen selvittämiseksi on käyty markkinavuoropuhelua talous- ja henkilöstöhallinnon palveluista. Vuoropuhelun perusteella ja eri toimijoiden järjestelmävaihtoehtojen pohjalta on päädytty siihen, että tarjous on pyydetty seudulliselta yhtiöltä eli Provincia Oy:ltä.

Tarjous sisältää sekä uusien talous- ja hr-järjestelmien käyttöönottoprojektit siten, että palvelut käynnistyvät 1.1.2024 lukuun ottamatta taloussuunnitteluohjelman käyttöönottoa, joka toteutetaan jo v. 2023.

Palveluntuottajan vaihdos ja järjestelmien vaihtaminen on iso projekti, joka tarkoittaa paljon muutoksia myös arjen työhön. Projekti käynnistyy heti v. 2023 alusta.

Lisätietoja

Hanna Hurmola-Remmi, hallinto- ja kehitysjohtaja
+358447801420 | Hanna.Hurmola-Remmi@heinola.fi

Takaisin ajankohtaisiin
Etusivu