3.9.2024
Kelan etäpalvelu avattu Heinolan kaupungin tiloissa 2.9.2024
Heinolassa Kela-asioita voi jatkossa hoitaa etäpalveluna Heinolan kaupungin asiakaspalvelupisteessä Spotissa osoitteessa Torikatu 8. Etäpalvelu käynnistyi ma 2.9.2024 ja etäpalvelua on saatavissa ma–to klo 9–12. Etäpalvelussa asiakas saa tietokoneella kuva- ja ääniyhteyden Kelan palveluasiantuntijaan ja voi hoitaa kaikkia samoja asioita kuin Kelan palvelupisteessä. Kaupungin asiakasneuvojat opastavat etäyhteyden avaamisessa.
Lähes kaikki Kela-asiat voi hoitaa myös verkossa tai puhelimessa. Kelan henkilöasiakkaille tarkoitetussa asiointipalvelussa eli OmaKelassa voi hakea etuuksia, lähettää liitteitä ja ilmoittaa muutoksista. OmaKelassa voi myös tarkistaa oman hakemuksen tilanteen ja etuuksien maksupäivät. OmaKelaan kirjaudutaan verkkopankkitunnuksilla, mobiilivarmenteella tai varmennekortilla.
Puhelinpalvelussa asiakas saa henkilökohtaista neuvontaa verkkoasiointiin ja hakemuksen tekemiseen. Tarvittaessa puhelinpalvelussa voi jättää myös suullisen hakemuksen. Kelan puhelinpalvelu on avoinna joka arkipäivä klo 9–16.
Lisätietoja:
Liisa Koski-Lukkari
elinvoimajohtaja
+358 44 797 6230