Kaupungintalon asiointipiste sulkeutuu 1.8. alkaen

Heinolan kaupungintalo

Kaupungintalon asiointipiste suljetaan 1.8.2022 alkaen ja asiakaspalvelu siirtyy torin laidalle uuteen Asiakaspalvelupiste Spottiin, osoitteeseen Torikatu 8. Kaupungintalo ja asiakaspalvelu on suljettu 4.–24.7.2022 ja jälleen avoinna vielä yhden viikon 25.–29.7.2022 ennen muuttoa.

Taustalla palvelukokemuksen kehittäminen ja asiakaslähtöisyys

Kaupunginhallitus päätti kokouksessaan 6.6.2022 keskitetyn palvelupisteen toteuttamisesta uuteen Asiakaspalvelupiste Spottiin. Kaupungintalon asiointipiste siirretään asiakaspalvelupisteeseen, jonka toimintaa kehitetään vaihteittain toimialojen yhteistyönä.

Päätös ja siirto perustuvat asiakaspalvelun kehittämistyöryhmän ehdotukseen asiakaspalveluiden keskittämisestä. Työryhmän tehtävänä oli valmistella asiakaslähtöinen malli asiakaspalvelun toteuttamiseksi. Asiakkaan on helppo tulla Asiakaspalvelupiste Spottiin: siellä pystyy hoitamaan useita eri asioita samalla kertaa sekä saa neuvoja ja ohjeita mm. sähköisten palvelukanavien käyttämiseen.

Työryhmä yhteistyössä ulkopuolisten asiantuntijoiden kanssa päätyi ehdottamaan mallia, jossa Spottiin, asiakkaan luontaisten kulkureittien lähelle perustetaan varsinainen asiointipiste. Pisteeseen siirretään mm. kaupungintalon asiointipalvelut, kulttuuritoimistosta mm. venepaikat ja viljelypalstat, perustetaan kassapiste, voidaan ladata Waltti-kortteja ja annetaan matkailuneuvontaa. Lisäksi ko. pisteen yhteyteen toteutetaan valtion palvelu- ja toimitilauudistuksen tavoitteiden mukainen valtion etäpalvelupiste.

Vaikutus kaupungintalon palveluihin – ovet suljetaan ja palveluita järjestellään

Uuden asiakaspalvelupisteen toiminta käynnistyy 2.8.2022, mikä tarkoittaa sitä, että kaupungintalon asiointipiste sulkeutuu. Tämän johdosta myös kaupungintalon ovet sulkeutuvat ja asiakkaat ohjataan palveluihin uudella tavalla. Toimialat vastaavat asiantuntijapalvelujen ja -tapaamisten toteuttamisesta jatkossa vain ajanvarauksella siten, että asiantuntijat hoitavat/järjestävät asiakkaiden vastaanoton itse.

Kaikki nähtävillä olevat asiakirjat, esim. kaavat tai lupahakemukset, ovat Spotissa ja tarvittaessa lisätietoja saa ottamalla yhteyttä asiantuntijaan puhelimitse. Lupa- ja valvontapalvelut siirtyvät sähköisen ilmoitustaulun käyttämiseen. Kaikki noudettavat asiakirjat toimitetaan Spottiin, luovutetaan itse tai toimitetaan sähköisesti. Lisäksi asiakkaita ja asiantuntijoita ohjataan vahvemmin sähköiseen allekirjoitukseen.

Tarvittaessa pöytäkirjat tai muut asiakirjat toimitetaan allekirjoitettavaksi Spottiin. Kaupungintalon oven ulkopuolella oleva postilaatikko poistuu käytöstä ja kaikki siihen aikaisemmin kaupungille viedyt asiakirjat on toimitettava Spottiin.

Kaupungintalon wc-tilat tai aula eivät ole jatkossa avoinna yleisölle. Kaupungintalon ala-aulan yleisötietokone poistuu käytöstä. Savottaan tulee kaksi asiakaskonetta mm. sähköisten palvelukanavien käyttämiseksi.

Uuden asiakaspalvelupisteen aukioloajoista tiedotetaan erikseen.  

Lisätietoja

Hanna Hurmola-Remmi
Hallinto- ja kehitysjohtaja
+35844 780 1420 | etunimi.sukunimi@heinola.fi

Teppo Joentausta
Kaupunginlakimies
+35844 469 4361 | etunimi.sukunimi@heinola.fi

Takaisin ajankohtaisiin
Etusivu