Visit Heinola
Visit Heinola
Palaute
01.11.2017

Terveyskeskuksen ajanvarauksessa teknisiä harmeja

Heinolan kaupunki siirtyi DNA:n viestintäratkaisuun loppukeväästä, jolloin terveyskeskuksessakin jouduimme suureksi harmiksemme luopumaan aiemmin luotettavaksi todetusta takaisinsoittojärjestelmästä. Tämä ratkaisu ei ikävä kyllä ole toiminut siten kuin edellytämme, vaan asiakkailtamme saatujen palautteiden mukaan puheluiden yhdistymisessä on ollut ongelmia.

Olemme yhteistyössä DNA:n kanssa koettaneet ratkaista ongelmia pitkin kesää. Totesimme kuitenkin, että emme saaneet korjauksista huolimattakaan yhteydensaantia toimimaan siten, kuin terveyskeskuksessa edellytämme. Tämän vuoksi olemme jo syyskuussa ilmoittaneet DNA:lle siirtyvämme takaisin aiemmin toimivaksi koettuun takaisinsoittojärjestelmään. Tämä ei ikävä kyllä kuitenkaan ole onnistunut niin nopeasti kuin toivoimme, sillä onnistunut siirtyminen vaatii paljon työtä, että muut toiminnat eivät vaarannu. DNA on luvannut ilmoittaa aikatauluarvion heti kun se on suinkin mahdollista. Vielä emme ole sitä saaneet, vaikka olemme sitä toivoneet. DNA:lta muutos vaatii kriittisten tietojen siirtämistä, monien Heinolan kaupungille kriittisten tietoliikenneyhteyksien teknistä käsittelemistä sekä huomattavat määrät testaamista ja yhteistyötä Heinolan terveyskeskuksen ja DNA:n kesken.

Olemme äärimmäisen pahoillamme siitä, että asiakkaillemme on koitunut tästä loppukevään tekniikan muutoksesta yhteydensaantiongelmia terveyskeskukseen. Myös DNA on ilmaissut pahoittelevansa monista teknisistä muutoksista johtuvia kunnan ja kuntalaisten yhteydensaantiongelmia.

Kirsi Timonen
johtava ylilääkäri
Heinolan kaupunki

Kategoria: