Visit Heinola
Visit Heinola
Palaute
20.11.2017

Terveyskeskuksen ajanvarauksessa edelleen ongelmia

Pahoittelemme edelleen jatkuvia ongelmia ajanvarauspuhelimen yhteydensaannissa. Olemme saaneet yhteydenottoja terveyskeskuksen ajanvaraukseen liittyen.

Heinolan kaupunki siirtyi DNA:n viestintäratkaisuun loppukeväästä, jolloin terveyskeskuksessakin jouduimme suureksi harmiksemme luopumaan aiemmin luotettavaksi todetusta takaisinsoittojärjestelmästä. Yhteydensaanti terveyskeskukseen ei ikävä kyllä ole toiminut siten kuin edellytämme, vaan asiakkailtamme saatujen palautteiden mukaan puheluiden yhdistymisessä on ollut ongelmia.

Olemme yhteistyössä DNA:n kanssa koettaneet ratkaista ongelmia kesän aikana. Totesimme kuitenkin, että emme saaneet korjauksista huolimattakaan yhteydensaantia toimimaan siten, kuin terveyskeskuksessa edellytämme. Tämän vuoksi olemme jo syyskuussa ilmoittaneet DNA:lle siirtyvämme takaisin aiemmin toimivaksi koettuun takaisinsoittojärjestelmään.

Toivomme, että DNA saa tehtyä tarvittavat muutokset siirtoa varten mahdollisimman ripeästi. Tämä ei ikävä kyllä kuitenkaan onnistu niin nopeasti kuin toivomme, sillä onnistunut siirtyminen vaatii paljon työtä, että muut toiminnat eivät vaarannu. DNA:lta saadun tiedon mukaan käyttöönottoaikataulua ei voi vielä varmistaa. DNA:lta muutos vaatii kriittisten tietojen siirtämistä, monien Heinolan kaupungille kriittisten tietoliikenneyhteyksien teknistä käsittelemistä sekä huomattavat määrät testaamista ja yhteistyötä Heinolan terveyskeskuksen ja DNA:n kesken.

Olemme äärimmäisen pahoillamme siitä, että asiakkaillemme on koitunut tästä loppukevään muutoksesta yhteydensaantiongelmia terveyskeskukseen. Myös DNA on ilmaissut pahoittelevansa monista teknisistä muutoksista johtuvia kunnan ja kuntalaisten yhteydensaantiongelmia.

Kirsi Timonen
johtava ylilääkäri

Kategoria: Sosiaali- ja terveyspalvelut