Visit Heinola
Visit Heinola
Palaute
Visit Heinola
Visit Heinola
|

Kaupungintalon asiointipiste

Kaupungintalon asiointipiste sijaitsee kaupungintalon aulassa. Pisteessä annetaan yleisneuvontaa kaupungin toimintaan liittyen.

Asiointipisteen puhelin toimii myös kaupungin puhelinvaihteena, jonka tehtävänä neuvoa ja ohjata puhelu asiasta tietävälle henkilölle.

Pisteestä löytyy lisäksi asiakaskäyttöön tarkoitettu tietokone, jota voi käyttää ainoastaan viranomaisasioiden (valtio, kunta) hoitamiseen.

Asiointipiste on avoinna arkisin klo 9-15.

Kirjaamo

Asiointipisteessä kirjataan asianhallintajärjestelmään kaupungin hallinnolliseen päätöksentekoon liittyvät julkiset saapuvat asiakirjat ja ne asiakirjat, joihin viranhaltija antaa vastauksen.

Kirjattavia asiakirjoja ovat mm.

  • kuntalaisaloitteet
  • valitukset
  • muutoksenhaut
  • lausuntopyynnöt
  • lausunnot
  • vastine- ja selvityspyynnöt
  • päätökset
  • anomukset
  • hakemukset
  • sekä vastauskirjeet.

Vastaanotetut ja kirjatut asiakirjat lähetetään käsiteltäväksi asiaa hoitavalle viranhaltijalle.

Asiointipisteessä pidetään nähtävänä toimielinten pöytäkirjat ja sen henkilöstö antaa tarvittaessa tietoa asioiden käsittelyvaiheista toimielimissä.

Asiointipiste hoitaa myös kaupungin julkisten kuulutusten ilmoitustaulun. Kaupungin virallinen ilmoitustaulu sijaitsee kaupungintalon 1. kerroksessa ja kuulutusten materiaali on nähtävänä asiointipisteessä. Kaupungin ilmoitukset julkaistaan myös sähköisinä Sähköisellä ilmoitustaululla.

Kassa

Käteiskassapalvelut Heinolan kaupungintalon asiointipisteessä suljetaan 1.4.2020 alkaen toistaiseksi. Heinolan kaupungin lähettämät laskut pyydetään maksamaan pankin kautta. Ellei maksun suoritus pankkipalveluna onnistu, pyydetään ottamaan yhteyttä kaupungin maksuliikennepalveluihin, puh. 044 587 1457.