Visit Heinola
Visit Heinola
Palaute
Visit Heinola
Visit Heinola
|
19.08.2019

Chat-neuvonta käytössä Heinolan kaupungin asiakaspalvelussa

Chat-ikkuna tulee kaupungin verkkosivuilla näkyviin silloin kun asiakaspalvelija on paikalla.

Heinolan kaupungin verkkosivuilla on otettu koekäyttöön chat-neuvonta. Kaupungintalon asiakaspalvelijat antavat chat-palvelussa yleistietoa kaupungin palveluista, opastavat verkkosivuilla navigoimisessa ja keräävät palautetta.  

Chat-palvelu ei kysy asiakkaan henkilötietoja. Sen vuoksi chatin kautta ei voi esimerkiksi varata vastaanottoaikoja eikä saada henkilökohtaista neuvontaa suoraan asiantuntijoilta. Mikäli asiakkaan henkilöllisyys on tarpeen varmistaa kysymykseen vastaamiseksi, chat-asiakaspalvelija pyytää lisätunnisteita tai puhelinsoittoa.   


Kokeilu kestää aluksi muutamia kuukausia 

Chat on uusi asiointikanava puhelinneuvonnan, paikan päällä asioinnin ja sähköpostin rinnalle. Chat-asiakaspalvelusta kerätään kokemuksia ensi vaiheessa loppuvuoden 2019 ajan, ja sen jatkosta päätetään vuodenvaihteen jälkeen. 

Chat-palvelu on avoinna pääosin virka-aikana. Chat saattaa olla kuitenkin hetkellisesti poissa päältä esimerkiksi kun asiakaspalvelija on varattuna. Tällöin chat-ikkunan tilalla näkyy yhteydenottolomake, jolla voi lähettää viestin asiakaspalveluun. 

Chat-keskustelut tallentuvat lyhytaikaisesti tiedoksi muille asiakaspalvelijoille, jotta katkennutta keskustelua on mahdollista jatkaa eteenpäin. Asiakas voi myös pyytää poistamaan keskustelun. 
 
Tietosuojaseloste (pdf)
 
Lisätiedot: 
Tietohallintopäällikkö 
Malgorzata Juvonen 
044 797 6000 
etunimi.sukunimi(at)heinola.fi 

Kategoria: Yleinen