Heinolan kaupungin asiakaspalvelu siirtyy yhden toimipisteen malliin vuoden 2026 alusta

Heinolan kaupunginjohtajan johtoryhmä on linjannut kaupungin asiakaspalvelupisteen siirtymisen yhden toimipisteen malliin vuoden 2026 alusta. Muutosohjelman periaatteiden mukaisesti on päädytty uudelleenjärjestelemään eläköitymisestä syntyvä korvausrekrytoinnin tarve yhdistämällä asiakaspalvelupisteet.

Torikatu 8:n asiakaspalvelupiste suljetaan ja siirretään Kulttuuritoimistolle osoitteeseen Kauppakatu 4. Samalla Spotin aulaemännän määräaikainen työsuhde päättyy suunnitellusti. Kelan etäasiointipisteen aukioloajat säilyvät ennallaan, mutta palvelu siirtyy Ohjaamon yhteyteen osoitteeseen Kauppakatu 13. Ensimmäisen kerran Kela asiointipiste on avoinna 29.12.2025. Kelan asiointipisteen aukioloajat pysyvät ennallaan. Kelan asiointipiste on avoinna ma-to klo 9-12. Paikalla on aina asiakasneuvoja, jonka tarvittaessa tavoitat puh. 0447693047.

Kulttuuritoimisto tarjoaa jatkossa kaupunginasiakaspalvelun lisäksi myös kaupungin turisti-infopalvelut, kesäteatterin lipunmyynnin ja WPK-talon tilavuokraukset.

Torikatu 8:n jäävien etä- ja kokoustilojen ajanvaraus siirtyy sähköiseksi. Asiakas tekee varauksen sähköisen Timmi-järjestelmän kautta tarvitsemastaan tilasta ja saa varausvahvistuksen yhteydessä sisäänpääsyyn oikeuttavan ovikoodin. Spotissa ei ole vuoden 2026 alussa enää asiakaspalveluhenkilökuntaa, vaan rakennus toimii itsepalveluna sähköisellä tilavarausjärjestelmällä.

HUOM! Torikatu 8:n Asiakaspalvelupiste ja Spotti ovat suljettuina muutoksen vuoksi 22.12.2025-6.1.2026.

Kaikki asiakkailta tulevat kaupungin asiakaspalveluun ja Spottiin liittyvät kyselyt ohjataan kaupungin asiakaspalvelulle, p. 044 797 6100, asiakaspalvelu@heinola.fi

Lisätietoja muutoksesta:

Kaupungin asiakaspalvelu: Saija Jäppinen, p. 050 364 5910
Spotti etätyöskentely- ja kokouspalvelut: Netta Malin, p. 044 797 6229